אא

קטן אבל גדול: הטאפאס שהספרדים רוצים שתכירו

את המנות הקטנות והפופולאריות ביותר במטבח הספרדי – הטאפאס, כולכם מכירים. אבל לא בטוח עד כמה אתם מודעים לגודל ההשקעה הכרוכה בביס הקטנטן והאלוהי הזה. שני שפים ספרדים עשו את כל הדרך עד לכאן כדי שנטעם ונרוץ לספר לחבר'ה

צילום: מערכת פספורטניוז צילום: מערכת פספורטניוז

עם יד על הצלחת, עד שנציגי מחלקת התיירות של שגרירות ספרד בישראל לא העמידו אותי על טעותי, גם אני, כמו ישראלים רבים, לא ידעתי שאני שוגה. חשבתי לתומי שלמנות הקטנות והפופולאריות ביותר במטבח הספרדי - הטאפאסים, קוראים טאפאסים ברבים וטאפאס ביחיד. אך לא כך. מסתבר שנכון לומר, טאפאס ברבים וטאפאה ביחיד.

כך או כך, החוקרת הבולסת של פספורטניוז לא ספרה את מספר הטאפאס הנימוחים שזללה באירוע עיתונאים שקיימה השבוע השגרירות בבית הספר לקולינריה "דנון" בנמל תל אביב, במטרה לקדם עוד יותר את הגסטרונומיה הספרדית האהובה ממילא על הישראלים.

קשה להאמין שלא אכלתם או לא שמעתם על טאפאס, ממאכלי הדגל המפורסמים ביותר של ספרד, שנולד, כך מספרים, אי שם באנדלוסיה שבדרום ספרד כאוכל צנוע של עניים. אבל לא בטוח שאתם מודעים לגודל ההשקעה הכרוכה בעידן הגורמה בביס הקטן הזה. ואם לשפוט את תמונת המצב על סמך הפרזנטציה שהציגו לנו באירוע שני שפים שהגיעו במיוחד עד לכאן משני אזורים שונים בספרד: שף  Alejandro Sanjoseושף Felix Barrio, הרי שמדובר בעבודת מחשבת, עם הרבה חומרי גלם ושלבי עבודה עד לביס המוגמר והמצולחת.  

אלה הם שני האזורים הפחות מוכרים לישראלים, שבשגרירות ספרד בישראל בחרו להתמקד בהם:

Valladolid

הלוקיישן הראשון הוא Valladolid, עיר במרכז ספרד המשמשת כבירת מחוז Valladolid וכבירת הקהילה האוטונומית קסטיליה ולאון. אין זה מקרי שבעיר הזו מתקיימת מדי שנה תחרות הטאפאס. העיר מלאה ברים ומסעדות טאפאס. שף  Alejandro Sanjoseהציג בפנינו שתי מנות טאפאס טיפוסיות לאזור:

1. The sea of valladild

טאפאה של דג בקלה פריך עם תועפות שום, טרטר סרטנים וצנוברים קלויים. גילוי נאות. לא טעמתי כי פירות ים מחוץ לתפריט שלי, אבל אם לשפוט לפי הקולות שהשמיעו הקולגות, מדובר בלא פחות ממעדן. טאפאה, אגב, נהוג לאכול בעזרת קיסמים או בידיים או עם מזלג קטן.

צילום: מערכת פספורטניוזצילום: מערכת פספורטניוז

2. Shepherd

טאפאה טרין של נזיד טלה יונק עם פירורי לחם, מרק שום וליים מגורר. ובשתי מילים, מנה לפנתאון.

טאפאה גורמה. צילום: מערכת פספורטניוזטאפאה גורמה. צילום: מערכת פספורטניוז

לצד מנות הטאפאס, הוגשו יינות תוצרת ספרד. לא מבינה גדולה ביינות, אבל היין הלבן שהוגש: Protos Verdejo, בציר 2022 (13% אלכוהול) השתלב מצוין עם האוכל. אנקדוטה: צלם היין, דיויד סילברמן, שביקר ביקב האמור, מספר שמדובר ביקב הראשון במחוז RIBERA DEL DUERO ושאותם אדריכלים שתכננו את היקב, תכננו גם את שדה התעופה של מדריד והמבנה של היקב מזכיר במידה מסויימת את האולם הראשי בשדה.

יקב Protos. באדיבות דיויד סילברמןיקב Protos. באדיבות דיויד סילברמן

Segovia

סגוביה היא עיר בספרד המרוחקת כשעה נסיעה צפונית למדריד. העיר מוכרת מאז 1985 כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בזכות 3 אתרים הנמצאים בה: האקוודוקט, האלקסר והקתדרלה. ולצד אלה, סגוביה ידועה במטבח הקסטיליאני החזק שלה בו מככבות מנות בשר כבש וחזיר. גם הקונדיטוריה הסגובית בועטת. שף Felix Barrio נציג סגוביה באירוע הציג בפנינו 2 מנות:

1. Roast Suckling Lamb Segovian Style

צלי בשר טלה מבושל בסגנון סגובי מעוטר בפרחים צהובים טריים. קצת מלוח אך מאוד מאוד טעים.

טאפאס בשר טלה. צילום: מערכת פספורטניוזטאפאס בשר טלה. צילום: מערכת פספורטניוז

2. Segoviano Punch

עוגת מרציפן אלוהית המייצגת יותר מכל את הקונדיטוריה הסגובית. קינוח שעשוי מעוגת ספוג בסיסית טיפוסית עם אבקת סוכר, קינמון, חלב, שמנת והרבה מרציפן הום מייד. למרות כמות הסוכר הנדיבה מאוד לדברי השף, בדרך פלא ה-Torta (עוגה בספרדית) לא הרגישה מתוקה מדי. בדיוק כמו שהבולסת אוהבת. אדיוס. 

עוגת מרציפן אלוהית. צילום: מערכת פספורטניוזעוגת מרציפן אלוהית. צילום: מערכת פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ספרדפספורט קולינרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: